Aktiv idag |  Aktiv de senaste tre dagarna |  Aktiv senaste veckan |  Inte aktiv senaste veckan | 



KATEGORIER:
Fråga bandet
SvAk konserter
SvAk musik
SvAk texter
[ Övrig musik ]
Övrigt
GeneralKnas
Räven
Stures Dansorkester


DISKUSSIONER:

Gillis nya mixtape!...
jr eric - raggamuff - 2009 - m...
Bäst Text...
ny lasse banton låt ...
silent communication-anthony m...
jah zebi-leavin to zion prod a...
Bra anti-nazi punk...
Ras Cricket å Rebelyouth...
Jr Eric...
ny låt lasse banton...
ribbit boom skank mixtape vol....
Governors nya skiva?...
lasse banton nya låtar uppe...
Reggaepropaganda vol2 ...
Stockholm boogie...
[ LÅNADE RYTMER... ]
Bästa låt just nu!...
oskar Franzén...
Leia ?...
IRIE VIBRATION - LANDSKRONA 1...
Kapten Röd debutalbum...
Risto Barr?...
den bästa videon just nu!...
natasja död ...
Artist...
Happy medium(lars gamla band)...
Reggaehelg 8-9 dec i GBG......
Ny platta?...
Manna - Reggae från Norge!...
Nytt Skånskt Reggaeband På G!!...



[ > ]


INLÄGG:   

[ LÅNADE RYTMER ]

Jojje skriver 2008.06.30 09:17:36:
På skawars.nu lär du få många svar direkt.


(inte den)Björn skriver 2008.06.29 22:22:36:
Jo, man trodde ju det... men reggae-sverige sitter och myser ute i parkerna istället för att tillfredsställa min nyfikenhet. Dålig stil tycker jag personligen ;)

Frid


jo skriver 2008.06.29 22:05:59:
trodde lätt det skulle va massa svar här nu efter helgen!!


(inte den)Björn skriver 2008.06.27 22:27:41:
Haha, så går det när man skriver på forum när man har bråttom till jobbet :) Min tanke var de svenska artisternas låtar med samma rytmer samt originalkällan, om denna nu är utländsk... Även det blir rätt mååånga låtar, men ey, är någon sugen på en utmaning?

Jag ger ett exempel: General Knas - Livslevande, Äkta Kärlek - Tacksamheten, Kapten Röd - Ensamhället, Governor Andy - Dessa Strebrar. Har inte låtarna framför mig, men jag har för mig att det är samma rytmer. Någon som har namnet och någon form av ursprung på denna riddim? Andra intressanta artister oxå måhända? Det blir lite vad man gör det till och man svarar så o/utförligt man själv vill.

Frid


r skriver 2008.06.25 13:13:12:
va? vill du veta alla artister som någon gång kört på samma rytm? finns gaaanska många.. ta jamaica till exempel.. där gör i princip alla de stora reggae o dancehall artisterna versioner på så gott som alla nya riddims.. sen tillkommer ju alla mindre etablerade artister, vilka givetvis också gärna spelar in på samma rytmer.. det kommer väldigt många rytmer på ett år o jag tror inte du kommer ha några som helst problem att hitta rytmer där mer än en artist voicat.. om det nu var reggae/dancehall du syftade på..?
peace


(inte den)Björn skriver 2008.06.25 11:22:04:
Var hälsade i denna sommartid! Det kan inte ha undgått någon som inte bott under en sten att det lånas en del fram och tillbaka mellan artister vad gäller rytmer och beats osv. Personligen tycker jag det är helt underbart att höra olika mästare tolka samma rytmer och göra dem till sina egna. Till saken: jag är lite intresserad av vilka artister som använt sig av samma rytmer, vilka låtar det är och gärna lite annan trivia som ursprung osv. Gärna både svenska och utländska artister.

Syftet, förutom att jag är helt galet kåt på trivia, är att någon gång (om jag får mitt huvud runt programmet) skapa lite remixes av flera låtar med samma rytmer osv.

Frid