Aktiv idag |  Aktiv de senaste tre dagarna |  Aktiv senaste veckan |  Inte aktiv senaste veckan | 



KATEGORIER:
Fråga bandet
SvAk konserter
SvAk musik
SvAk texter
Övrig musik
Övrigt
GeneralKnas
Räven
[ Stures Dansorkester ]


DISKUSSIONER:

tillvaroturism...
Danshumör...
Ny låt...
Stures Dansorkester...
uppsala...
Stures Dansorkester i Gnesta...
De Luxe på Skottvång...
Borås...
Lantz i p4...
Sture på pustervik....
knas...
Fint!...
ny skiva och spelningar...
Textförfattarkurs...
SDO till URF 08?...
Ny skiva?...
In i Hjärtat....
Sture vs Mange...
[ Bob Marley-låtar/ Pippi Långst... ]
tatueringar...
Danshumör......
nya namet??...
Stärkande musik...
grattis på dej!!...
baggens i Landskrona...
Pepparkakeland...
Ö-sund...
Gbg...
Kägelbanan 7/12...
Nytt namn?...



[ > ]


INLÄGG:   

[ Bob Marley-låtar/ Pippi Långstrump ]

music lover skriver 2007.11.13 19:22:24:
word.


istid skriver 2007.11.12 22:01:07:
"Jag har hört att vissa av sados låtar påminner väldigt mycket om vissa Bob Marley-låtar."

The reggae culture is characterised by a having a great mutual riddim-treasure. Its free to dig in and ride an old riddim with new lyrics. in that mannor the old riddims are in an ongoing developing process..
so it is no wonder if some tunes sound like alike.


Oj skriver 2007.03.07 11:50:32:
Ja det är roligt det där.


Daniel skriver 2007.02.22 13:27:35:
Fick mig ett gott skratt åt din inlägg Oj. =D


Oj skriver 2007.02.20 20:50:59:
Okej. Tyvärr känner jag inte till vad det är för pippispel, men det är ganska roligt i alla fall. Jag tror att melodin spelas medan hon fångar pannkakor.
Man tackar för svaret


Sture skriver 2007.02.18 12:24:33:
Det ar val inte alldeles ovanligt att latar later som andra latar, det ar liksom ganska naturligt, inte minst om man, som jag, tycker om det enkla. Tva, tre ackord, en skon basgang, bra trumkomp.

Men det dar med Pippi kanner jag inte till. Det skulle man ju hemskt garna vilja hora!


Oj skriver 2007.02.17 17:20:56:
Jag har hört att vissa av sados låtar påminner väldigt mycket om vissa Bob Marley-låtar. Farbror Blå låter som "Put it on" ibland och Dag som Natt låter som Total destruction eller vad den nu heter.
Och en sak till! Flera som jag känner säger att en melodi i Lita på mig låter precis som bagrundsmusiken till ett Pippilångstumospel som de brukade spla när de var små, haha.

Lycka