Aktiv idag |  Aktiv de senaste tre dagarna |  Aktiv senaste veckan |  Inte aktiv senaste veckan | 



KATEGORIER:
Fråga bandet
[ SvAk konserter ]
SvAk musik
SvAk texter
Övrig musik
Övrigt
GeneralKnas
Räven
Stures Dansorkester


DISKUSSIONER:

Island Vibration...
gbg reggaefestival!?!?!...
Kristianstad...
peace and love...
Finlandsfärjan...
Hultsfred, Pampas, torsdag, 02...
URF i år?...
Uppsala reggae festival?...
Landets krona...
Stockholm...
Stockholm?...
[ Siesta - Önska låt?... ]
Release fest i Landskrona...
Folk & rock, Malmö...
kom till oslo...
Releasefesten...
Biljetter!!!...
Biljetter till releasefesten i...
Vill du så kan du så får du-fe...
Bengans...
Malmö - Pildammarna...
Spelningen i köpenhamn...
Melkweg, Amsterdam...
Lund ...
Glöm inte norrland!...
Karlstad, snälla?...
Augustibuller...
JORDEN BLIR HIMMEL 2007 ...
Festivalpremiär i Hlm/Siesta...
Storlek......



[ < ][ > ]


INLÄGG:   

[ Siesta - Önska låt? ]

ISAK skriver 2007.05.31 10:23:00:
Har inte hört talas om någon som fick lejonet men annars så stämmer d...

KÄRLEK & REVOLT


Erik skriver 2007.05.30 18:51:33:
ja det måste det nog va , för jag fick peacetecknet..


eva skriver 2007.05.30 14:47:50:
kanske inte så siesta anknutet, men var det alltså olika pins? jag fick en eld...
kan man tro att det fanns knytnäve, peacetecken och lejon också då?


ISAK skriver 2007.05.30 11:08:14:
Stod längst fram i mitten under er spelning och jag har nog aldrig varit med om något så fete grymt! I början så kanske det tryckte lite väl men det gjorde jue det bara fetare!!! Visserligen så e jag lite längre vilket gör att jag kanske slipper det endel, vet att tjejen breve mig tyckte d var lite jobbigt emellanåt...

Tyvär så råkade jag tappa min Akademien "hjärt-pin" som man fick till nya skivan :( undrar om man kanske skulle kunna få beställa en ny ?

För övrigt kommer jag aldrig glömma när jag gapandes och gloendes gick förbi generalen som soft satt o hälsa mot mig. TACK GENERALEN för en fet upplevelse :D

KÄRLEK & REVOLT//ISAK


Mårten skriver 2007.05.28 20:39:53:
Visst är det gött med gung i publiken och det ska det vara också, men det finns en hårfin gräns mellan gung och mosh och jag anser personligen att sånt hör bättre hemma på en metalkonsert. Nu tror jag nog inte att det var någon som skadade sig, men jag var nästan omkull ett par gånger och jag tycker synd om folk som väger mindre än jag.

Visst är inomhuskoserter riktigt feta (Akademien på Säljeryd eller kafé de luxe i Växjö som har den minsta scenen jag sett var båda väldigt grymma), men jag ser hellre att alla får plats och kan dansa utan att slå ihjäl sig än att det är inomhus.

Men återigen: En riktigt bra spelning! Som vanligt.


frida skriver 2007.05.28 20:19:05:
stod också längst fram vid kravallstaketet och kämpade för att hålla mig kvar, för visst var det en åtråvärd plats man hade. hursomhelst så var det en sjuhelsikes bra spelning. svenska akademien, ni är härliga människor!


Erik "mäster bläster" skriver 2007.05.28 16:00:45:
stod långt fram, och precis som MrGeneralen skrev så var det ett gungande folkhav av lyriska, rytm-fyllda människor... helt underbar konsert och skoj med lite eftersnack vid färsäljningen sedan...

åter igen så önskar jag att ni funderar på att kanske ta in mäster bläster i något av era underbart komponerade medleys... räcker med några rader,,, =)

Er konsert på markan inomhus för några år sedan, när Leia var med är en av de fetaste konserter jag sett med er... klart att inomhus scenen passar bättre.. blir sånt bra gung där!..

ses på hultsfred


General skriver 2007.05.28 15:06:29:
Tidvis såg publiken ut som ett hav i storm från scen. En dansande massa av kroppar och leende ansikten. Hoppas ingen skadade sig...

Nästa gång, om det blir någon, kanske det blir bättre med utomhus-scenen. Lite mer plats...

Kärlek på er!


Alexander skriver 2007.05.28 14:40:54:
Härlig spelning, men jag håller verkligen med Mårten ^^


Mårten skriver 2007.05.28 10:22:34:
Ja, det var en jäkligt bra spelning. Synd bara att publiken inte riktigt hunnit lära konsertetikett. Det var mer eller mindre odrägligt att stå längre fram från scenen än tre meter.


j skriver 2007.05.27 12:48:04:
Ja, det var väldigt bra. Och trångt...
Lite kvälls-Peps med efterföljande natta-SvAk så blir man glad!


ERIK skriver 2007.05.27 01:53:04:
BÄSTA JÄVLA SKITEN NÅNSIN. jobbigaste , roligaste och bästa på hela siesta.


Jord skriver 2007.05.20 22:08:38:
Jag vill höra styr den opp! den e fin, speciellt när publiken får sjunga helt själva.. i like


childman skriver 2007.05.20 15:29:50:
språkets funktion! å från nya skivan också såklart :D


Calle skriver 2007.05.19 13:56:54:
Jag skulle vilja höra den obligatoriska slagdängan :D


Alexander skriver 2007.05.17 16:32:44:
Går det bra att önska låt? :)

Jag skulle gärna vilja höra Falsk Matematik ^^