Aktiv idag |  Aktiv de senaste tre dagarna |  Aktiv senaste veckan |  Inte aktiv senaste veckan | 



KATEGORIER:
Fråga bandet
[ SvAk konserter ]
SvAk musik
SvAk texter
Övrig musik
Övrigt
GeneralKnas
Räven
Stures Dansorkester


DISKUSSIONER:

Island Vibration...
gbg reggaefestival!?!?!...
Kristianstad...
peace and love...
Finlandsfärjan...
Hultsfred, Pampas, torsdag, 02...
URF i år?...
Uppsala reggae festival?...
[ Landets krona... ]
Stockholm...
Stockholm?...
Siesta - Önska låt?...
Release fest i Landskrona...
Folk & rock, Malmö...
kom till oslo...
Releasefesten...
Biljetter!!!...
Biljetter till releasefesten i...
Vill du så kan du så får du-fe...
Bengans...
Malmö - Pildammarna...
Spelningen i köpenhamn...
Melkweg, Amsterdam...
Lund ...
Glöm inte norrland!...
Karlstad, snälla?...
Augustibuller...
JORDEN BLIR HIMMEL 2007 ...
Festivalpremiär i Hlm/Siesta...
Storlek......



[ < ][ > ]


INLÄGG:   

[ Landets krona ]

Magnus Cederberg skriver 2007.06.03 16:50:44:
Har man sett något annat i detta forumet förutom KLAGANDE sedans er turnétid startade och skivan släptes ? ....*Tänker*.... Nej kan inte komma på något nu isåfall.

Visst, inom vissa genres ska "skaparna" anpassa sig till "brukarna" och så syftar Jag på Webbdesing(finns ju såklart mer än bara det) men i webbdesign gäller det att ta åt sig kritiken. om 2/10 är missnöjda gäller det att fixa till så att dom 2 blir nöjda.

i mina gon fungerar ju inte Musiken på detta sätt. Akademien älskar sin publik. men det är (Väl?) trotts allt så att dom skapar sjunger spelar för att dom själva tycker det är roligt. inte för att VI "brukare" ska bli nöjda. tror liksom inte att Akademin kommer stoppa försäljningen och förändra/göra Nytt material för att folk klagar

Jag vill bara ge tummen upp för detta. har sedan turnéstart och skivlansering sett er 2 ggr: Valborg och Folk & rock. 2 Stora höjdpunkter detta året. Bäst förra året va Malmöfestivalen :D

Skivan då? Finns inget att säga. Ett mästerverk från första sekund till sista.

Take Care !


261 sten hårda pågen skriver 2007.06.03 10:43:29:
Så kom då äntligen fredagen och det var dax att få se SA på Tages. Sedan första skivan har jag sett er 14 gånger och dess värre måste jag nog säga att dett var den enda gången då jag inte ens skulle betalat 20 spänn för att se er. Visst detta var kanske inte ert fel, kanske jag bara hade en fiss på tvären eller så var det just så att denna kvällen...stod stjärnorna helt fel och ni fick inte till kemin.

Tre tips kommer här och jag vet att detta inte är något som alla håller med om men ganska många av dom man pratat med efter spelningen säger samma sak.

Generalen bordde kanske inte ylla så himla mycket. Visst är hans röst go att höra på i en del låtar men jämt och ständigt vet jag inte riktigt om man pallar med. Antingen sänker man ljudet(vilket i övrigt inte var så mycket att hurra för) på hans mic så att man oxå får chansen att höra vad Sture har att säga.

Det såg verkligen ut på er som om ni hellre hade varit någon annastans än just på tages. Visst det kan vara i början av turnen och hela den biten men... var verkligen skivsigneringen i HBG så jobbig???
(skivsigneringar, kan det vara något för SA...trodde bara att det var idol stjärnorna som höll på med sånt)

Och sista tipset det är helt enkelt..kidnappa leia och tvinga henne att följa med er på turnen för gisses vad man saknade henne.

Kommer att se er igen om ett par veckor och då hoppas jag att jag inte har en fiss på tvären, att stjärnorna står rätt..för inte fan kan det väl stämma att sveriges lätt bästa live band suger så fett som i fredags???

ps: en gång om året kan man väl kosta på sig att lägga in en del av låten som lätt hade lyft taket på tages....
Snacka brett är alltid rätt..beordra horder av heads till reträtt