Aktiv idag |  Aktiv de senaste tre dagarna |  Aktiv senaste veckan |  Inte aktiv senaste veckan | 



KATEGORIER:
Fråga bandet
SvAk konserter
SvAk musik
SvAk texter
Övrig musik
Övrigt
[ GeneralKnas ]
Räven
Stures Dansorkester


DISKUSSIONER:

Spelning Örebro!...
6/6-09 Ösd...
[ Andra plattan!... ]
Peace and love...
Facebook?...
live i åre 6 december...
spelning i stavsnäs?...
Text till "Du duger"...
Ideologier...
2008...
Generalens tatuering?...
Urkult...
Koncerter...
T-shirt...
Ivan...
Varagårdsskolan?...
Generalens man...
KP...
Malmöfestivalen...
Generalens jacka på öland root...
Grym spelning i Strömstad...
Knas i Landskrona...
Snubbel...
Utvecklings-samtal!...
mellan himmel & jord...
Ivan?...
illo tempore.....
Ivans ord...
Nepal...
?...



[ > ]


INLÄGG:   

[ Andra plattan! ]

Markus Allard, Örebro skriver 2009.06.30 19:42:41:
Sjukt bra! Värld utan Gränser och Lämnar är ju legendariska, speciellt Live !! :D


Sture skriver 2009.06.29 21:14:51:
Nu har jag också lyssnat. Jag blir glad av det här! Hurra!


BNjör skriver 2009.06.28 11:08:18:
Håller med Elof! Suverän skiva men texter saknas!
Peace in the middle east


elof skriver 2009.06.25 16:19:50:
Vilken genial platta Generalen! Skänker mig glädje och dans! Men men.. som den skivköpare jag är önskar jag mig alltid texterna med, så de är det enda som e kasst me skivan. men det kan du kompensera genom att posta upp dem nånstans här! Peace


Magnus skriver 2009.06.24 16:35:22:
Detta har du verkligen lyckats med ivan :D har körts på repeat sen kl 11 i morse :)


Ivan skriver 2009.06.21 15:20:25:
Nu har den kommit från tryckeriet. Riktigt snygg sägs det. Själv har jag inte hunnit lägga händer på den ännu... Har varit på Skogsnäsfestivalen under midsommarhelgen och sjungit. Det lär ligga ett ex där hemma i brevlådan...Snart på väg hem. Spännande!

Skivan kan beställas med kontokort. Kommer förhoppningsvis att ha med mig skivor både på peace and love och i sthlm nästa helg. Och när vi är ute med akademien förstås. Brukar bli billigare att köpa skivan på spelning...

Nu börjar sommaren!
Ses därute!


General skriver 2009.06.04 11:10:32:
Hej! Skivan är klar men har ej kommit tillbaks från tryck. Lite strul som vanligt... Kommer därför tyvärr ej kunna säljas på kägelbanan. Du får se kvällen som ett livesmakprov!

Har för mig att livemusiken ska vara över innan ett, och stället stänger två om jag inte missminner mig.

Kommer säkert dyka upp andra sätt att få tag på skivan till releasedatum.

Ses imorgon!


Jo skriver 2009.06.04 09:20:30:
Hej. Finns det något hopp att skivan är klar redan nu och kommer att säljas på Kägelbanan? Försökte beställa den på Bengans, men det gick bara att beställa till min folkbokföringsadress mot faktura, och där gör den ingen nytta det datumet!
Det står från tio på fredag, hur länge kan det hålla på som längst tro?
Äntligen lite ny musik- som säkert kommer att vara bra!


Ola skriver 2009.06.02 08:29:45:
Hej!

Kommer man kunna köpa Digitalragga som oDRM:ad download. Tex på Klicktrack (http://www.klicktrack.com/) ?

.o


General skriver 2009.05.07 21:20:45:
Ja, en skiva är på gång. Viktorious, som producerar, lägger sina varsama händer för sista gången på det digitala mästerverket i detta nu. Finputsar och skruvar upp groovet en aning.

En första smakbit finns tillgänglig för dom som köper den eminenta tidningen Reggae Galore Magazine. Låten Gangstrar med Storsien där bonusar och sänkta pensioner kommenteras, bland annat... Följer med som mp3skiva till papperstidningen. Sök och du skall finna! Låten kommer läggas upp här inom sinom tid.

Ja, det stämmer baba; Kägelbanan den 5:e juni. Release och Öland Roots förfest, som sagt. Yt kommer från England. De flesta av gästerna på skivan dyker upp. Safari Sound från Malmö vänder plattor. Dyk upp! Tror det går loss på hundringen jämt. hjärtligan välkomna!

Roligt att se att folk e sugna, återstår att se hur soppan smakar!


baba babylon skriver 2009.05.06 11:21:01:
enligt källor ska de va realese på Öland Roots förfest på käggelbanan den 5 juni.. så runt där borde ju plattan släppas


Affe Beda skriver 2009.04.29 00:13:43:
Ge oss ett datum då Gillis. ;)


baba babylon skriver 2009.04.27 09:15:09:
ja när?


Johan skriver 2009.04.26 20:45:22:
Längtar efter detta tung gung!!!


Viktor skriver 2009.04.22 22:21:28:
Äntligen Höj Volymen!, blir helfett!


Markus Allard, Örebro skriver 2009.04.22 15:54:04:
ÅHÅ! :D När kommer denna mustighet ut då?


Gillis skriver 2009.04.22 12:10:42:
här avslöjas låtlistan på Generalens kommande riktigt grymma platta:

Lyrikfabrik
Gangstrar (med Storsien)
Lektionen
Delelelelelelelikat (med Kapten Röd)
Orden i min makt
Tomma tunnor (med Titti Tång)
Värld utan gränser (med Ismail)
Hittepooo (med Syster Sol)
Hör polisman
Höj volymen (med Sture)
Lämnar (med Mystic Man)