Aktiv idag |  Aktiv de senaste tre dagarna |  Aktiv senaste veckan |  Inte aktiv senaste veckan | 



KATEGORIER:
Fråga bandet
SvAk konserter
[ SvAk musik ]
SvAk texter
Övrig musik
Övrigt
GeneralKnas
Räven
Stures Dansorkester


DISKUSSIONER:

Ackord...
Spotify...
Du vill så du kan 2010...
Punk?...
Musiktips?...
Samma nytt...
Akademiens bästa låt?...
Smakprov?...
Söker en låt!!...
Musik jag inte vet var jag ska...
Samma gammla samma nytt...
kärleksbrev till SA...
Bas tabs......
Bästa just nu!...
[ GeneralKnas=Dr. Alban?... ]
Vilken skiva?...
Kenneths nya......
Producerat av Kapten röd?...
Klappjakt...
liten kontroversiell undran...
Nya skivan...
vakna remix...
Tracklist på nya plattan;...
Skivorna?...
Mixtapeen...
Det var han, Fienden Log...
"Du Kan" från mixtapet......
"Du Kan" från gillis mix tape?...
Musik som inspiration...
Naivitet vs Concrete Jungle...



[ > ]


INLÄGG:   

[ GeneralKnas=Dr. Alban? ]

lo0ve skriver 2008.03.07 14:29:18:
men va fan helt idiotiskt ... först att jämföra general med dr alban. och sen gnälla på smör va fan kärleken e otroligt viktig. och ivan dina texter regerar...PEACE


för allt o alla skriver 2008.01.21 20:33:38:
ta en fet o sluta klaga för tusan...


Minime skriver 2008.01.18 00:34:09:
Sluta klaga. Oavsätt röst är musiken hur skön som helst...


Daniel skriver 2007.11.17 17:59:02:
Tycker knas är bra på den här skivan också! Han är riktigt riktigt bra. Tillsammans med Sture bildar dom kanske den bästa sångduon jag vet...


J-K skriver 2007.11.14 00:17:55:
jag tycker generalen är grym på nya plattan! han kan ju som sagt inte låta likadant hela tiden.. det skulle vara lite lamt och man skulle istället säga "fan han kan ju ingenting annat än det han redan gjort på de gamla plattorna"..
enligt mig är han fortfarande lika cool iaf =)


Sture skriver 2007.09.17 09:22:48:
Jag satt här och kände att jag ville skriva något, men också att jag tyckte det var svårt, eftersom det verkligen är en utmaning att få till formuleringarna när man ska prata om sånt här.

Men jag tror att jag vill skriva något om att hela tiden vara på väg, att hela tiden utvecklas. Och att ens stil sällan är likadan över tid. Något om att leta och inspireras. Och om att detta inte nödvändigtvis behöver vara linjärt, utan kan gå i perioder.

Jag kan ju inte tala för Generalen, men upplever själv att det är väldigt svårt att ta sig an skrivande och sjungande under förutsättningen att det ska låta som förut. För det är ju redan gjort. Men också om experiment och sökande som kan innehålla återbesök i gamla spår.

Det gick ju inte så bra det här, men jag tror att jag ville säga att det inte är alldeles säkert att man kan styra över det där, utan att man hamnar där man hamnar, även om man kan ta sig an en riktning.

Jag tycker det är mäktigt att inte riktigt kunna veta vad som komma skall...


K. skriver 2007.09.16 21:22:54:
Lite elak jämförelse... Men jag måste också säga något lite mer negativt om Generalen.

Jag har alltid gillat Ivan mest av alla i bandet. Hans röst är grymmast i alla de tidigare plattorna... Oh så bra!

Men så kom soloalbumet som förstörde allting. Jag vet inte varför han (enligt mig, det jag hör och uppfattar) ändrade sin röst så väldigt. Jobbiga ylanden, och lite "slisk-smör-sång" istället för den grova avskalade toast-rösten och alla grymma klockrena texter.

Tyvärr så fanns en hel del av "den nya Ivan" kvar på Gör Det Ändå-plattan tycker jag... och det var inte alls så kul. Hade hoppats att det var en engångsföretelse.

Jag hoppas att han hittar tillbaka till "sitt gamla jag"! ;)


roffe skriver 2007.06.09 13:07:55:
jag tycker generalen är skönast i akademien, har även bäst texter.


peckisch skriver 2006.11.22 11:48:31:
hah inte fan var det dr alban jag dansade till på arvika iaf! :D


Arne skriver 2006.11.20 23:23:51:
Tack för ett gott garv! :-)


jenni skriver 2006.08.22 23:13:58:
GENERAL KNAS ! ALLA VET ATT NI INTE ÄR ETT DUGG LIKA FÖR DU HAR DIN EGEN SEXIGA STIL OCH DIN EGEN GUDOMLIGA RÖST SOM GÖR ATT MAN SMÄLTER ;)


Alexander skriver 2006.05.22 17:01:01:
Alla moppepojkar tänk på vad ni gör, alla moppepojkar tänk på hur ni kör!...

:]


general skriver 2006.05.22 16:37:25:
fan, jag som trodde att ingen skulle komma på mig...


GeneralSnus skriver 2006.05.20 10:55:20:
No offense men, generalknas lås... bla bla kärlen, bara kärleken, smör da di dum da da kärleken blää smör kärleken... man skulle kunna tro att det är Dr. Albans - 10 små moppepojkar som jag om jag inte minns fel heter.. ladda hem eller köp och hör likheten