Aktiv idag |  Aktiv de senaste tre dagarna |  Aktiv senaste veckan |  Inte aktiv senaste veckan | 



KATEGORIER:
Fråga bandet
SvAk konserter
[ SvAk musik ]
SvAk texter
Övrig musik
Övrigt
GeneralKnas
Räven
Stures Dansorkester


DISKUSSIONER:

Ackord...
Spotify...
Du vill så du kan 2010...
Punk?...
Musiktips?...
Samma nytt...
Akademiens bästa låt?...
Smakprov?...
Söker en låt!!...
[ Musik jag inte vet var jag ska... ]
Samma gammla samma nytt...
kärleksbrev till SA...
Bas tabs......
Bästa just nu!...
GeneralKnas=Dr. Alban?...
Vilken skiva?...
Kenneths nya......
Producerat av Kapten röd?...
Klappjakt...
liten kontroversiell undran...
Nya skivan...
vakna remix...
Tracklist på nya plattan;...
Skivorna?...
Mixtapeen...
Det var han, Fienden Log...
"Du Kan" från mixtapet......
"Du Kan" från gillis mix tape?...
Musik som inspiration...
Naivitet vs Concrete Jungle...



[ > ]


INLÄGG:   

[ Musik jag inte vet var jag ska göra av ]

Truls skriver 2008.10.06 20:50:45:
Jovisst, men den FANNS ju i omlopp så att säga flera år innan Upphovsmännen till den skånska raggan.

//Truls


Johan skriver 2008.07.09 08:17:41:
innan "_med anledning av" fanns Snapphaneklanen 12', Snapphaneklanen EP och tidigare än det en demo. Men det finns absolut låtar på "Upphovsmännen..." som inte tidigare funnits på skiva.


Johan skriver 2008.07.09 08:13:01:
DNM startades för att ge ut SvAk, men i glappet efter "med anledning av" fann DNM sin nisch inom elektronisk loungemusik istället.

http://www.dnm.se/


Truls skriver 2008.07.08 20:14:45:
Å fan! Det har jag inte tänkt på! Angående DNM så har allt från och med Tändstickor för mörkrädda släppts på SwingKids. Dock har jag själv undrat vad som egentligen hände med DNM...

Tack så mycket, Truls


Jo skriver 2008.06.29 22:00:33:
Jag tror det r menar stämmer. Jag har för mig att det mesta på den var tidigare osläppt, ja förutom hela den omarbetade skivan då. akademien fanns ju på nätet långt innan de släppte något konkret eller vad man ska säga...men är det alltså bara ett album på dnm?


r skriver 2008.06.27 22:22:28:
jo, jag vet att de låtarna fanns ute innan dess.. men jag tror inte att de släppts på skiva innan upphovsmännen till den skånska raggan, utan att de helt enkelt (som så ofta med nya band) sprids över internet för att få ut musiken så snabbt som möjligt.. sen blev dom ju "upptäckta" o fick spela in med ett skivbolag o grejer, vilket resulterade i deras första (och hittills enda icke swingkids lablade) album.. så tror jag iaf.. alltså att upphovsmännen till den skånska raggan kom just för att få ut dessa tidigare "lösa" låtar på skiva.. men jag kan ha fel..


Truls skriver 2008.06.27 21:46:02:
Jo, fast de var ju bara en väldigt liten del av det material som var med på upphovsmännen till den skånska raggan som var nytt/tidigare osläppt. De du nämner vet jag att jag har haft sedan tidigare. 2002 kanske?

Tack ändå, Truls


r skriver 2008.06.21 14:15:12:
håller måttet, mäster bläster, sluta stamma, tror du de, falsk matematik (del II) och giriga labbar är alla med på upphovsmännen till den skånska raggan som kom för nått/några år sedan.. resten vet jag inte..
peace!


Truls skriver 2008.06.21 11:57:18:
Hej.

Jag har problem. Jag kom mig för att lägga in lite gammal SAmusik i iTunes. Med gammal musik menar jag sådant som som spridits via diverse fildelningsmetoder sedan det tjugoandra århundradets början, musik jag alltid lyssnat till, men som jag aldrig återfunnit på någon skiva. Nu är min fråga, har denna musik någons släppts på någon skiva? Eller har den bara spridits via Warez-scenen? Är det musik som bandet inte vill kännas vid ;)?

De låter jag har i åtanke är:
Party
Håller måttet
Mäster Bläster
Sluta stamma (Som jag visserligen hade för ig släpptes på snapphaneklanen 12", men uppenberligen inte?)
Tror du de
261
Falsk matematik (del II)
Giriga labbar
Wesside
Risto & Essa/S.A.O.L.


Var kommer detta ifrån, när var hur har det släppts? Hur skall det organiseras?


Tacksam för svar, Truls