Aktiv idag |  Aktiv de senaste tre dagarna |  Aktiv senaste veckan |  Inte aktiv senaste veckan | 



KATEGORIER:
Fråga bandet
SvAk konserter
SvAk musik
[ SvAk texter ]
Övrig musik
Övrigt
GeneralKnas
Räven
Stures Dansorkester


DISKUSSIONER:

Låttexter sökes!...
samma nytt lyrics...
vilken låt?...
okunskap?...
Här citerar jag er brett! Tack...
kenneths nya, analys....
HJÄLP!...
Bränner på bål...
styr den opp-text?...
Ctrl+Alt+Delete...
Ockuperad mot Ockupant...
Kärlek och revolt...
261...
Vår anledning...
Den obligatoriska slagdängan?...
vilken låt...
Du kan...
[ Låttexterna ?... ]
mål i mun?...
akut akut...
Psalm För Mörkrädda.....
Lär av dom lärda...
kirg i ditt köpcenter...
Angående textrad i den elfte...
Kenneths nya...
"Babylon ska falla . . . ....
HJÄLP!...
"Lär av dom lärda" (hjälp fort...
sammanstrålar...
rysningar...



[ > ]


INLÄGG:   

[ Låttexterna ? ]

Eric skriver 2007.07.23 18:20:49:
franskan: Tror du att SvAk hade varit så stora som dom är i dag utan fildelning? Det tror inte jag! Ju större man är desto mer spelningar får man. Själv hade jag inte blivit upptäckt om inte internet funnits. Visst sälja skivor är kul, men det är svårt att sälja guld i dag.

Kan dock tillägga att jag köpt SvAk skivor. Sånt som är bra stöttar jag gärna!


Daniel skriver 2007.05.09 16:21:22:
Vulgärt och vulgärt... tror inte Akademiens musik inriktar sig till den åldersgruppen precis. Men härligt att han redan har så bra musiksmak i den åldern. ;)


Lars-Olof skriver 2007.05.09 07:52:45:
Hej, I Mäster Bläster..tycker ni inte det är lite vulgärt med "MC får knull i rumpa"?,min kusin är liksom bara åtta år och han gillar Svenska Akademien as mycket..

ha en fortsatt trevlig dag!
Kärlek & Revolt


Sture skriver 2007.03.01 12:27:01:
Det är faktiskt inte jag som låter där, det är "Ål Dörti Dänsk", vad han säger är svårt att veta.


Daniel skriver 2007.02.23 23:20:53:
Passar på att ställa en fråga. I mäster bläster efter "Och varje rim jag droppar är en hylling till min stad" så blir det ju ett litet mellanspel där man hör Sture säga något på danska (?). Vad är detta han säger?

Efter det så kommer en av mina absoluta favoritrader med Svenska Akademien "Ständigt samma vals skåningar har gröt i sin hals lika bra du håller truten kommer aldrig spotta ut den, dialekten är lika gjuten som loggan till absoluten"


Daniel skriver 2007.02.22 13:25:35:
Jo jag håller med dig, ska försöka få oengar till o h andla en skiva när jag får pengar.


filur skriver 2007.02.21 22:31:08:
daniel, hoppas du förstod att det var lite ironi och lite ett "roligt skoj".. jag tycker det verkar som om du verkligen stöttar bandet och det är väl skitbra! förstår att det är knapert med månadspeng (minns ju själv hur det var = fattigt!) MEN många skulle aldrig göra som du, de skulle inte betala en spänn för låtarna och de skulle helst inte lyfta ett finger för att komma över dem heller, allt ska numera serveras gratis och på silverfat via internet, utan någon endaste liten insats från en själv... sen finns det dom som tänker lite längre också och det är väl tur det. inte ens de medlemmarna av svenska akademien kan leva på endast vatten och luft, inte såvitt jag vet iallafall...

å du, det är verkligen inget fel med varken måndaspeng eller månadspeng, hahoho...


Daniel skriver 2007.02.21 20:17:50:
Nu är det ju så att jag bara är fjorton år och sitter på en familjedator. Kläder köper jag inte själv osv och får endast pengar genom veckopeng. Jag uppskattar akademien väldigt mycket och ska stödja bandet genom att köpa tröja/tröjor och gå på era konserter. Jag försöker också få med mig några kompisar på akademien konserter.

Något fel med måndaspeng förresten?


filur skriver 2007.02.20 19:39:58:
hahaha, jamen tänk om den stackarn bor hos föräldrarna och bara får NIO kronor i veckopeng då? ujujuj...


franka skriver 2007.02.20 15:42:03:
Har inte rad med en dator heller, eller? Dyrare an en skiva sa vitt jag vet... Eller ett par nya brallor, eller en sistaminutenresa nagon stans, eller nagra latte med kompisarna? Det brukar oftast vara en prioriterings fraga som sa mycket annat, savida man inte bor hos foraldrarna och bara far tio kronor i veckopeng...


Daniel skriver 2007.02.19 16:03:57:
Har inte råd kanske?


- skriver 2007.02.19 14:18:02:
Varför inte köpa skivorna ist?


Daniel skriver 2007.02.19 12:17:21:
hiphoptexter.com är ju mög för det mesta. Många texter där det är svårt att höra vad dom säger så får man ofta se ??? vilket är jävligt jobbigt eftersom det är oftast det man vill veta.


Martin skriver 2007.02.18 14:19:26:
Hejsan Magdalena.

Många av låttexterna till SvAk låtarna kan du finna på hiptoptexter.com, dom har nog den mest kompletta samlingen iallafall; http://www.hiphoptexter.com/artist.asp?artistid=47

Happy humming =)

/Martin


Magdalena skriver 2007.02.17 20:26:02:
Hej. Älskar låtarna med SvAk men vart finns låttexterna ?! Söker som en galning efter dem men utan resultat . Vet ni vart dem finns ?