Aktiv idag |  Aktiv de senaste tre dagarna |  Aktiv senaste veckan |  Inte aktiv senaste veckan | 



KATEGORIER:
Fråga bandet
SvAk konserter
SvAk musik
[ SvAk texter ]
Övrig musik
Övrigt
GeneralKnas
Räven
Stures Dansorkester


DISKUSSIONER:

Låttexter sökes!...
samma nytt lyrics...
vilken låt?...
okunskap?...
Här citerar jag er brett! Tack...
[ kenneths nya, analys.... ]
HJÄLP!...
Bränner på bål...
styr den opp-text?...
Ctrl+Alt+Delete...
Ockuperad mot Ockupant...
Kärlek och revolt...
261...
Vår anledning...
Den obligatoriska slagdängan?...
vilken låt...
Du kan...
Låttexterna ?...
mål i mun?...
akut akut...
Psalm För Mörkrädda.....
Lär av dom lärda...
kirg i ditt köpcenter...
Angående textrad i den elfte...
Kenneths nya...
"Babylon ska falla . . . ....
HJÄLP!...
"Lär av dom lärda" (hjälp fort...
sammanstrålar...
rysningar...



[ > ]


INLÄGG:   

[ kenneths nya, analys. ]

ElakeSuperA skriver 2008.12.01 17:15:59:
Jag måste säga att denna låt är en av de mest inspirerande låtarna jag har hört. Så fruktansvärt sann. Sluta lyssna och lev. Den inprintade inställningen som genomsyrar mänskligheten är att tar allt för givet och tittar med avund uppåt mot det som sägs vara bättre och det som sägs göra en lyckligare. Allt vi känner kommer inifrån. Varför är man inte fruktansvärt lycklig hela tiden, egentligen!? Om man stannar upp och försöker glömma allt som kommer och allt som har varit. Om man enbart tänker på vad som sker just nu. Om allt som man har, allt som finns tillgängligt, alla ändlösa möjligheter som man kan nå. Svaret finns inte där ute någonstans. Det handlar enbart om vad du tänker på, vad du värderar, vad du anser vara bra, vad du jämför med. Jag anser att ordet måste egentligen inte existerar om man bortser från vitala krav för den biologiska kroppens skull. När man säger "jag måste gå till jobbet" eller "jag måste skriva den där uppsatsen" så är det inte sant. Om du inte hade velat, så hade du inte gjort det. Varför inte vrida på det och nästa gång säga "jag VILL göra den där uppsatsen" eller "jag VILL gå till jobbet"? Om man dyker djup ner i sig själv så kommer man snart underfund med att trotts allt så är det viljan som driver oss. Vad vi VILL föds av våran uppfostran, vad som har sagt till oss ska göra det bra. Varför inte bortse från detta och känna själv vad man VILL? Vi är härskare över våran egen vilja och det finns det ingen som kan ta ifrån oss.
Lyckan finns inom dig, Det handlar bara om att plocka fram den.
// ESA


emma skriver 2008.12.01 09:38:08:
Medias påverkan, utseendeshets, strävan och tron om att alla andra är perfekta o mår bra. Är jag på rätt spår?


Sture skriver 2008.12.01 09:19:16:
Har du något eget förslag?


Emma skriver 2008.11.30 16:16:32:
skulle behöva lite hjälp med att analysera Kenneths nya.