Aktiv idag |  Aktiv de senaste tre dagarna |  Aktiv senaste veckan |  Inte aktiv senaste veckan | 



KATEGORIER:
Fråga bandet
SvAk konserter
SvAk musik
SvAk texter
Övrig musik
[ Övrigt ]
GeneralKnas
Räven
Stures Dansorkester


DISKUSSIONER:

Webshopen...
Hot this year crew(premiär)kon...
Hylla de som hyllas bör...
Bohusläns rub-a-dub :)...
[ ett alternativt samhälle... ]
tatuering...
eldning......
Idéer kring en tatuering!...
Så vad är på gång?...
Dokumentär?...
Angånde Forumet...
Kläder...
Debatt med våp, politiker och ...
vem är detta...
T-shirt lejon kärlekskrigare...
Sture på filmtipset.se...
Loggo..!! Läs Detta...
palestinasjal...
Snygg bild...
Stadshuset / Sundsvall...
Kärlekskrigare, t-shirten!...
Bästa svenska artisten...
Nya Videon!...
Signerad Sv. Ak tröja!...
Kristendommen och babylon...
SHOP...
Loggans ursprung...
Dreadlocks...
TACK...
Jisses...



[ > ]


INLÄGG:   

[ ett alternativt samhälle ]

juni skriver 2009.08.07 10:32:25:
Genom att hålla igång illusionen om att pengar kan arbeta får helt fel människor makt. Pengar har aldrig, och kommer aldrig att kunna göra ett enda dugg. Det har alltid varit händer och hjärnor som skapat. Den totalt giriga och förvirrat destruktiva system utveckling vi ser i dagens system skulle lätt kunna bytas ut till ett rättvist, fredligt och hållbart system. Det är vad The Venus Project handlar om. Sprid dessa idéer och skapa hopp för oss, och framförallt, kommande generationer. Peace and Love


JC skriver 2009.07.05 08:09:13:
Ja, extremt intressant film. Dock var det väldigt längesen jag såg den. Kommer ihåg att det är lite överdrivet med propaganda, men det är det ju från båda håll alltid, och att de baserade någon feltolkning av bibeln på engelska (vilket jag tycker är konstigt eftersom ja, den är ju inte skriven på engelska precis). Men i övrigt är den underbar.

Det med konspirationsteorin om 11 september kan ju vara sant, skulle inte förvåna mig iaf. Kolla upp Bohemian Grove, därifrån USA egentligen styrs.


Emil skriver 2009.07.01 00:07:29:
Nu ska jag se filmen .. Återkommer imorgon

Kärlek


våga tro skriver 2008.12.17 13:38:05:
sä härligt att folk kollar filmen !!! YAY
Vad gör man om man nu vill hjälpa till att sprida idéerna? Se till att filmen visas - mer än gärna i skolorna. Det är trots allt unga människor som det påverkar. Det här är bl.a. något zeitgest gänget rekommenderar: http://www.thevenusproject.com/getInvolved.html
och här finns mer om activism - den 15 mars 2009 blir det Z day. Då hoppas jag/vi att det blir STOR aktivitet i också sverige - info här: http://thezeitgeistmovement.com/home.html

peace and love
juni


Martin skriver 2008.12.15 21:51:58:
Förmodligen inte 11e septemberkonspirationen. Det skulle finnas för många vittnen. Religionshistoriken stämmer nog till 95 %.

Addendum och "the movement" innebär dock hopp för mänskligheten. Nog något Akademien indirekt skulle kunna stödja i sina låttexter efter bekräftelse om källans exklusiva idealistiska uppriktighet.


okänt nummer skriver 2008.12.15 16:53:46:
Det är en läskig film dedär! Man undrar ju verkligen om allt är sannt :S

Del 1 om religion är jävligt intressant, fattar inte att man kan tycka det är rätt att alla som inte tror på samma gud som en själv borde brinna i helvettet i evig tid!

Tänkande människor håll ut!


Martin skriver 2008.12.15 00:59:12:
The movie är lite väl konspiratorisk och drar ner hela projektet. Men addendum är väldigt välgjord. För ytterligare översikt av vårt sjuka penningsystem som får fortleva bara för att folk inte vill/vågar förstå hur det fungerar. Se Money as debt 1-5 på youtube.

Kärlek!


Våga Tro skriver 2008.12.08 12:07:21:
Kan vi skapa ett bättre samhälle än det vi har nu?
Det finns dom som tror det. Kolla in filmen!
http://www.zeitgeistmovie.com/
Deras 2 filmer har fått "Aktivist priset" både 2007 och 2008