Aktiv idag |  Aktiv de senaste tre dagarna |  Aktiv senaste veckan |  Inte aktiv senaste veckan | 



KATEGORIER:
Fråga bandet
SvAk konserter
SvAk musik
SvAk texter
Övrig musik
[ Övrigt ]
GeneralKnas
Räven
Stures Dansorkester


DISKUSSIONER:

Webshopen...
Hot this year crew(premiär)kon...
Hylla de som hyllas bör...
Bohusläns rub-a-dub :)...
ett alternativt samhälle...
tatuering...
eldning......
[ Idéer kring en tatuering!... ]
Så vad är på gång?...
Dokumentär?...
Angånde Forumet...
Kläder...
Debatt med våp, politiker och ...
vem är detta...
T-shirt lejon kärlekskrigare...
Sture på filmtipset.se...
Loggo..!! Läs Detta...
palestinasjal...
Snygg bild...
Stadshuset / Sundsvall...
Kärlekskrigare, t-shirten!...
Bästa svenska artisten...
Nya Videon!...
Signerad Sv. Ak tröja!...
Kristendommen och babylon...
SHOP...
Loggans ursprung...
Dreadlocks...
TACK...
Jisses...



[ > ]


INLÄGG:   

[ Idéer kring en tatuering! ]

Markus Allard, Örebro skriver 2009.02.03 21:44:10:
Ja om jag skulle göra en tatuering så skulle texten "Alla jämlika men alla olika" självfallet pryda den!
Sen om motivet skulle vara frihetens lejon eller den röda stjärnan vet jag inte,,, :D



(V) skriver 2009.02.01 23:53:25:
jag gillar textraden "Alla Jämlika men alla Olika" från låten tänkande människor! Den pryder fint varstans!

Finns en risk att bli kallad "jävla kommunist" och liknande med jag tycker inte alls det är vad den textraden beskriver...


FrihetensLejon skriver 2009.01.30 22:54:15:
Tiden är mogen för att även jag skall föreviga min kärlek till Svenska Akademien genom en tatuering.

Det är Lejonet (såklart) som det gäller. Förmodligen på höger axel. Jag vill göra tatueringen lite "personlig" eller "orginell", inte för att lejonet inte räcker utan mest för vara lite udda.

Jag vill inte förändra lejonet i sig på något sätt, utan vill ha något orginellt runt omkring. Men efter ett par veckors idétorka så vänder jag mig nu till er kärlekskrigare.

Har ni några idéer om hur man kan göra tatueringen lite orginell? Någon extra utsmyckning? Någon textrad som är favorit, ex? Låt fantasin flöda och hjälp en bror i nöd. (Illustrationer & bilder är ett plus ;D)

Tack på förhand. Kärlek & Revolt!