Aktiv idag |  Aktiv de senaste tre dagarna |  Aktiv senaste veckan |  Inte aktiv senaste veckan | 



KATEGORIER:
[ Fråga bandet ]
SvAk konserter
SvAk musik
SvAk texter
Övrig musik
Övrigt
GeneralKnas
Räven
Stures Dansorkester


DISKUSSIONER:

Återförening?...
Samma Nytt i FLAC?...
Snapphaneklanen-textändring...
Styr den opp...
lite frågor....
Vad gör ni nu?...
[ Tack för allt :)... ]
En fråga...
Ge oss Svenska Akademien tillb...
Jag undrar...
Räven...
Titti gör eget?...
Stures Orkester...
enkelt leverne ...
Spotify?...
på is?...
Ang. Utlåtandet från Gillis...
Gemensamma skäl...
Lever ni som ni lär...?...
Agnes...
Babylon?...
Agnes...
Spelningsdatum?...
Politisk åsikt?...
KNAS! Är det du?...
Respekt till er...
diggar er stil...
hej hej ...
Spotify...
öland roots...



[ > ]


INLÄGG:   

[ Tack för allt :) ]

Jocke skriver 2010.06.07 21:42:22:
Jag lyssnar på er dagligen och anser att vi har många gemensamma åsikter.. Tack för hopp att det finns fler. Och att fler ska komma. Och tack för skön musik.. Vi vill så vi kan..


Filip skriver 2010.03.25 18:15:02:
Ni kommer alltid att finnas i min spellista :o Thx för underbar musik! Hoppas att ni fortsätter med att skriva musik så att ni kan forsätta att förfylla min vardag :)
Filip


Sebastian Wiklund skriver 2009.12.10 14:26:10:
Allt har sitt slut men det är lite vemodigt måste jag erkänna. Jag arbetar med antirasism, jag är politiker för v och engagerad i en rad sociala rörelser, jag har familj och försöker ge mitt barn kloka värderingar. Ni har inspirerat mig tusen gånger. När jag sitter fast i samma gamla tankesätt så har ni påmint mig om inre revolt och jag har samlat mod till att säga som det är. När mister, mister hälsar på så finner jag stöd i er musik och kan överleva kärlekstorkan. När vänsterfolket har vind under seglen ljuder er musik. När jag lackar ur ger er musik energi att kanalisera kraften. Fortsätt för bövelen alltid med motkraft, fortsätt vandra, börja aldrig följa. Tack för alla åren, er musik fortsätter rulla hos mig.

Sebastian Wiklund, Stockholm, fd Landskronabo


Daniel skriver 2009.10.19 17:36:47:
Tack så mycket för all musik ni spridit genom åren, och all denna underbara kärlek! Er musik har hittat mitt hjärta iaf. och en stor del av nära och kära. Jag kommer fortsätta sprida kärlek till alla jag möter :) Ger er en hög med solsken! Haj po!
Daniel Malmö


FrihetensLejon skriver 2009.10.06 12:36:58:
Kan ni inte trycka upp någon sorts "farväl" T-shirt? Förslagsvis med nya eller gamla lejonet och gärna med texten "kärlek & revolt!" eller "1999 - 2009".


Erik skriver 2009.10.05 23:50:13:
Sjukt trist! Riktigt trist!! Vems låtar ska man nu vänta på?Fan va bra ni har varit!


Generaulen skriver 2009.10.03 09:22:23:
Tack för alla värmande ord. Det har varit ett fantastiskt äventyr, helt omöjligt utan er. Jag tror att vi tillsammans har gjort något stort. Vi har visat att det finns andra sätt att se på världen än de som maktens megafoner basunerar ut. De insikterna kommer inte försvinna. Jag hoppas och vet att andra kommer ta vid där vi lämnade. En bättre värld är möjlig, och inget annat är värdigt oss människor.

En kärlek!

Om någon är intresserad skriver jag en liten blogg om livet i ett palestinskt flyktingläger i Libanon på myspec.com/generalknas

Saarvi


Juicefson skriver 2009.10.01 18:03:38:
Sitter i en annan del av europa och gick in pa -tube for att fa hora lite svenska rytmer. Lyssnade igenom vad som fanns och bestamde mig for att ga in pa SVAK:s hemsida.
Vad far jag se?

Kan bara saga att jag ar valdigt tacksam for alla fina stunder med era underbara texter. Lyssnat bade som forpepp for utgang till softa dagar nar man bara varit nere.

Tack for allt och hoppas pa att fa se er igen!


FrihetensLejon skriver 2009.09.30 21:14:31:
Jag kan inte säga något annat än att jag är besviken. Låter kanske lite hårt, men jag älskar er över alla andra band - och det är motvilligt man släpper ifrån sig något man förälskat sig i. Ja, så självisk är jag,

Kommer nog inte att lyssna på era "soloplattor", så det här är farväl.

KÄRLEK & REVOLT TILL FOLKET!


Dafen skriver 2009.09.29 09:50:35:
Bara att ta av hatten och buga för alla fantastiska stunder man haft till eran musik bägge live och på skiva. era texter är helt underbara och mycket bra att luta sig tillbacks på när man känner sig ner, börjar tappa spåret osv...

SVAK kommer alltid finnas i mitt hjärta...


Marie skriver 2009.09.26 10:03:09:
Stort varmt tack för allt. Utan er hade jag inte varit den jag är idag. Massa kärlek till er och lycka till med allt i framtiden!


Alexander skriver 2009.09.25 14:37:06:
Det är NI som ska ha ett stor tack för allt ni gjort och specielt att ni lyckats sprida både kärlek och budskap som jag kommer leva med hela mitt liv.

Ni har ändrat min syn på mycket till det som engån var lite konstigt och svårt har nu blivit mycket enklare att förstå samt att man känner att Elden brinner i sig själv..

Peace och tack för allt. På återseende mina vänner..


Jens skriver 2009.09.24 11:19:20:
Jag vill också tacka för allt. Era texter har fått en att tänka till och era livespelningar har förgyllt en och annan festival. Senast nu på Roots =)



martin skriver 2009.09.20 22:35:15:
Vill också ta tillfället i akt och tacka alla i Akademien. Jag hoppas verkligen att ni förstår och kan känna en gnutta av samma värme inombords nu som man kände varje gång man lyssnade på er. Skulle man samla ihop all värme skulle det räcka för att bränna ner ett och annat. Er musik har betytt så otroligt mycket för att orka ta sig upp i vissa perioder i livet. Tack som fan!

Kärlek och revolt!


Ida skriver 2009.09.20 21:47:40:
Vill också bara ett skicka ett tack och massor med kärlek. Ni har förgyllt så många många stunder i mitt liv. "Om sakernas tillstånd..." tittar jag på varje gång jag behöver känna hopp för världen. Ni är bra!


max skriver 2009.09.20 21:12:06:
kan inte göra annat än att hålla med har lyssnat på er sen jag var en liten 10-åring och knappt förstod vad ni snackade om!
er musik har fått mig att tänka efter och har på sätt och vis gjort mig till den jag är idag.

kan inte säga annat än kärlek och facking revolt!

med tungt hjärta max!


Magnus skriver 2009.09.20 00:56:24:
Förste april? Nej
drömmer jag ? Nej
nån jävel som hackat stures hemsida för att göra oss alla väldigt ledsna? nej

Tack för allt. ni förtjänar sjukt mkt kärlek :) fast anar nog att man ändå kommer få se mer av akademien i framtiden. hoppas jag !

http://sturesblogg.betraktarenmedia.se/?p=112