Aktiv idag |  Aktiv de senaste tre dagarna |  Aktiv senaste veckan |  Inte aktiv senaste veckan | 



KATEGORIER:
[ Fråga bandet ]
SvAk konserter
SvAk musik
SvAk texter
Övrig musik
Övrigt
GeneralKnas
Räven
Stures Dansorkester


DISKUSSIONER:

Återförening?...
Samma Nytt i FLAC?...
Snapphaneklanen-textändring...
Styr den opp...
lite frågor....
Vad gör ni nu?...
Tack för allt :)...
En fråga...
Ge oss Svenska Akademien tillb...
[ Jag undrar... ]
Räven...
Titti gör eget?...
Stures Orkester...
enkelt leverne ...
Spotify?...
på is?...
Ang. Utlåtandet från Gillis...
Gemensamma skäl...
Lever ni som ni lär...?...
Agnes...
Babylon?...
Agnes...
Spelningsdatum?...
Politisk åsikt?...
KNAS! Är det du?...
Respekt till er...
diggar er stil...
hej hej ...
Spotify...
öland roots...



[ > ]


INLÄGG:   

[ Jag undrar ]

Alexander skriver 2009.10.15 12:28:12:
Så ni säger att ni har lagt av men en sak är säkert ni fortsätter sprida kärlek och respekt, vill tacka er för era snabba svar, vaknar upp kollar forumet och se där...... Där har ni flitigt skrivit och svarat på min undran, så jag säger det att ni är speciella pepps, som har mycket kärlek för oss obetydliga och det värmer så mycket nu ska jag gå ut på Västerås gator o torg och ha det breddaste smile on my lips och föröka förmedla känslan ni sprider.

Tack ännu än gg för era snabba och intressanta svar.
Mvh: Alexander.!


Sture skriver 2009.10.15 11:20:40:
Precis. Ljuva stämmor kan inte tillskrivas mig, bara skrivandet i det här fallet.


DonCho skriver 2009.10.15 10:45:39:
Angående Du kan..
Ska vi vara petiga så är det väl så att jag och Leia sjunger det hon skrivit, plus att vi sjunger en del av det som Sture skrivit när vi sjunger refrängen.
Sen är det ju även så att Sture står för en stor del av gunget då det är han som trakterar trummorna på denna inspelning.


Alexander skriver 2009.10.15 02:19:38:
Javisst Sture, du satt den på pricken, det är den låten, och just refrängen stämmer in ganska bra på mitt liv, men jag vågar men har inte alltid gjort.

Men den hela musikaliska biten är ju fantastik, jag minns tillbaka till första gg jag hörde den, kan ha vart 2-3 år sen låg i Thailand på en sväning reagge bar och hade laddat mp3an full med propaganda som vanligt, men denna gg mycket svenska toner, och när jag hörde denna så hajade och tyckte att nu så...nu jävlar har dom hittat det där reagge soundet som jag letat eftet i svenska toner.

Mindre än på sekunden var jag in i dj båset och kopplade in min mp3, eran låt har spelats och förgyllt många glada ansikten där nere..........TACK SVAK, Specielt tack till Sture för denna underbara stämma..!


Sture skriver 2009.10.13 13:37:23:
Om vi förstår varandra rätt så menar du en låt som bland annat finns med på "Upphovsmännen" tror jag.

Pratar vi text har jag skrivit refrängen och min vers, övriga har skrivit sina respektive verser. Kul att du gillar den!


Alexander skriver 2009.10.13 12:45:07:
Jo hej igen, jag bara undrar vem det är som skrivit texten till du kan låten allså inte du kan om du vill utan du kan..?

En av era bästa låtar musikaliskt, tycker det är ett ruggit reagge sväng i den låten, perfekt två takt gung...

Men nu har även texten fastnat lite mer efter ha hört den pumpa ut på Gillis mix proppaganda,Hyllar denna låt..!!


Ivan skriver 2009.10.03 09:19:16:
Tjohej! Nej det är Renato Olivares, en god vän från sthlm, under visst överinseende och medhjälp från mig. Det står på skivan någonstans också!

Mvh Ivan


tova skriver 2009.09.29 01:14:24:
Hej... Jag undrar om Dan .... gjort skivomslag till General Knas nya skiva undrar om du kommer ihåg Kurre La Mvh J